Friday, March 11, 2011

Terima Kasih Kerna Beri Kami Peluang Miliki Rumah Sendiri

Wahh..bestnya baru-baru ni PM kita ada lancarkan satu skim iaitu "Skim Rumah Pertamaku". aikk pa ka pula bendanya skim tu ya..hah utk pengetahuan uolls.. skim rumah pertamaku ni merupakan sebuah skim untuk membantu golongan muda yang berpendapatan kurang RM3,000 sebulan dan belum memiliki kediaman sendiri untuk membeli rumah melalui Skim Rumah Pertamaku yang dilancarkan baru-baru ni.  Skim ini memberi kemudahan pinjaman 100 peratus kepada pembeli, tanpa perlu membayar wang deposit sebanyak 10 peratus seperti kebiasaan prosedur pembelian rumah.
Menurut PM lagi, Skim Rumah Pertamaku yang berkuat kuasa pada 8 Mac  2011 membenarkan golongan muda berumur 35 tahun ke bawah, memiliki rumah berharga antara RM100,000 hingga RM220,000. ( wahh  best ni )
"Skim ini merupakan inisiatif kerajaan yang dilaksanakan melalui Cagamas Berhad dengan kerjasama institusi-institusi kewangan. Ia bagi mengurangkan beban golongan muda yang menghadapi masalah kos sara hidup selain harga hartanah yang tinggi.
"Langkah ini akan membantu golongan muda di Malaysia untuk memiliki rumah pertama mereka dengan lebih cepat, selari dengan objektif kerajaan untuk menyediakan rumah mampu milik. Mcm menarik jah kan uolls..  golongan muda mcm aku ni bolehlah menarik nafas lega dengan pelancaran skim ni coz bolehlah beli rumah sendiri lepas ni..ekekekek....k by..
wahh cantikkan rumah ni uolls..bilalah dpt rumah mcm ni ekk..


terima kasih kerana sudi meluangkan masa membaca {entri dari kamela}

No comments:

Post a Comment